lördag 21 augusti 2010

Grön smoothie med svartkål


Med mina fina blad som jag handlade på marknaden bestämde jag mig för att göra en grön smoothie. Eftersom jag är nybörjare bestämde jag mig för att inte ta så mycket gröna blad till att börja med. När jag drack smoothien var den mest söt, så nästa gång ska jag testa att ha i den dubbla mängden grönt.

Grön smoothie med svartkål
2 bananer
1 blad svartkål
vatten

Skala och lägg ner bananerna i mixern i lämpligt stora bitar. Riv av kålen ifrån stammen i mitten och lägg bladen i mixern, och spara eventuellt stammen för att göra juice på senare. Fyll på med önskad mängd vatten. Mixa till kålbladen blir så finfördelade som mixern klarar av.

Häll upp i ett fint glas och tugga stolt i dig dina gröna blad :)

ps. svartkål heter dinosaur kale på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar